8
kwietnia Koło Naukowe Komunikacji Promocyjnej i Kryzysowej podgrzewało
atmosferę podczas X Studenckiego Festiwalu Nauki UŚ. Jesteś ciekawy jakie
zamieszanie spowodował Komunikator? Przeczytaj koniecznie tę notkę!
Nauka?
Festiwal?
Nuuudy… Co ciekawego może się dziać podczas takiego Jarmarku Wiedzy?
Nuuudy… Co ciekawego może się dziać podczas takiego Jarmarku Wiedzy?
Jeśli
zadajesz sobie powyższe pytanie, to świetnie, że akurat trafiłeś na ten tekst.
Podczas wtorkowego wydarzenia wiele kół naukowych udowodniło, że ma poczucie
humoru i dystans do swojej działalności (zapraszanie do konsumpcji robaków czy
promowanie swojego stoiska hasłem: „zapraszamy chętne dziewczyny na dzidę”).
Ich działania nie muszą być nudne i trudne w odbiorze. Przekazanie wiedzy w
ciekawej formie może być świetną zabawą, ale równocześnie zmuszać do wysiłku
intelektualnego.
Na imprezie nie mogło zabraknąć
Komunikatora!
W
tej edycji Studenckiego Festiwalu Nauki UŚ pozwoliliśmy Wam wykazać się
znajomością reklam. Sporo osób odważyło się przystąpić do konkursu na
najlepszego reklamożercę. Zakres zawodów był szeroki – od odgadywania nazw firm
ze screenów spotów, przez dopowiadanie tekstu z reklam, aż po rozpoznawanie reklamowej muzyki. Największą popularnością cieszył się
pierwszy quiz – „zdjęciowy”. Wzięło w nim udział aż 50 osób. Szybkość
udzielania odpowiedzi wahała się w granicach 1 min 13 s – 3 min 19 s, a zakres
odpowiedzi wynosił od 12 do 30 poprawnych odpowiedzi na 30 możliwych
przykładów. To imponujący wynik, zwłaszcza, że zarzekamy się, iż nie oglądamy reklam!
Mniejszym
powodzeniem cieszyła się „filmowa” wersja konkursu. Polegała ona na tym, że
prowadzący zatrzymywał w wybranym momencie spot i prosił o dokończenie kwestii
bohatera reklamy. Trzeba przyznać, że na tę wersję konkursu zdecydowali się tylko
prawdziwi śmiałkowie (tj. 7 osób). Wyniki nie były złe, bo poprawność
odpowiedzi wynosiła od 2 do 5 trafień na 5 zaprezentowanych przykładów. Nie
znalazł się jednak nikt odważny do wypróbowania swoich sił w zabawie
„muzycznej”. Na propozycję rozpoznawania muzyki z reklam wszyscy zgodnie
stwierdzali, że to zbyt trudne zadanie. Czy ten eksperyment dowodzi, że
szufladkowanie ludzi na wzrokowców i słuchowców ma sens? I czy, zatem, wszyscy
jesteśmy wzrokowcami?
Każdy
z uczestników konkursu został nagrodzony specjalnym certyfikatem oraz
przepysznym ciastem J
Po
udanej (lub mniej udanej) przygodzie z reklamami można było wyładować swoje
emocje na naszej nowej maskotce – voodoo komunikatorze! Chyba nie trzeba mówić,
że cieszyła się ona ogromnym zainteresowaniem… ;)
Jarmark
Wiedzy był dla Komunikatora kolejną przygodą i okazją do nawiązania kontaktu z
członkami innych kół naukowych. Pogoda oraz frekwencja dopisały podczas
wydarzenia, a wszystkim zainteresowanym wręczyliśmy ulotki edukacyjne zawierające
„5 kroków efektywnej komunikacji”. To było nasze święto, podczas którego
chcieliśmy przekazać, że umiejętność komunikowania się jest kluczowa w każdej
sferze naszego życia.
Gosia
Riling
Obejrzyj
relację na YT:
0 komentarze:
Prześlij komentarz