Komunikator wyrusza w miasto!

czwartek, 10 kwietnia 2014


8 kwietnia Koło Naukowe Komunikacji Promocyjnej i Kryzysowej podgrzewało atmosferę podczas X Studenckiego Festiwalu Nauki UŚ. Jesteś ciekawy jakie zamieszanie spowodował Komunikator? Przeczytaj koniecznie tę notkę!


Nauka?
Festiwal?
Nuuudy… Co ciekawego może się dziać podczas takiego Jarmarku Wiedzy?

Jeśli zadajesz sobie powyższe pytanie, to świetnie, że akurat trafiłeś na ten tekst. Podczas wtorkowego wydarzenia wiele kół naukowych udowodniło, że ma poczucie humoru i dystans do swojej działalności (zapraszanie do konsumpcji robaków czy promowanie swojego stoiska hasłem: „zapraszamy chętne dziewczyny na dzidę”). Ich działania nie muszą być nudne i trudne w odbiorze. Przekazanie wiedzy w ciekawej formie może być świetną zabawą, ale równocześnie zmuszać do wysiłku intelektualnego.



Na imprezie nie mogło zabraknąć Komunikatora!
W tej edycji Studenckiego Festiwalu Nauki UŚ pozwoliliśmy Wam wykazać się znajomością reklam. Sporo osób odważyło się przystąpić do konkursu na najlepszego reklamożercę. Zakres zawodów był szeroki – od odgadywania nazw firm ze screenów spotów, przez dopowiadanie tekstu z reklam, aż po rozpoznawanie reklamowej muzyki. Największą popularnością cieszył się pierwszy quiz – „zdjęciowy”. Wzięło w nim udział aż 50 osób. Szybkość udzielania odpowiedzi wahała się w granicach 1 min 13 s – 3 min 19 s, a zakres odpowiedzi wynosił od 12 do 30 poprawnych odpowiedzi na 30 możliwych przykładów. To imponujący wynik, zwłaszcza, że zarzekamy się, iż nie oglądamy reklam!



Mniejszym powodzeniem cieszyła się „filmowa” wersja konkursu. Polegała ona na tym, że prowadzący zatrzymywał w wybranym momencie spot i prosił o dokończenie kwestii bohatera reklamy. Trzeba przyznać, że na tę wersję konkursu zdecydowali się tylko prawdziwi śmiałkowie (tj. 7 osób). Wyniki nie były złe, bo poprawność odpowiedzi wynosiła od 2 do 5 trafień na 5 zaprezentowanych przykładów. Nie znalazł się jednak nikt odważny do wypróbowania swoich sił w zabawie „muzycznej”. Na propozycję rozpoznawania muzyki z reklam wszyscy zgodnie stwierdzali, że to zbyt trudne zadanie. Czy ten eksperyment dowodzi, że szufladkowanie ludzi na wzrokowców i słuchowców ma sens? I czy, zatem, wszyscy jesteśmy wzrokowcami?
Każdy z uczestników konkursu został nagrodzony specjalnym certyfikatem oraz przepysznym ciastem J



Po udanej (lub mniej udanej) przygodzie z reklamami można było wyładować swoje emocje na naszej nowej maskotce – voodoo komunikatorze! Chyba nie trzeba mówić, że cieszyła się ona ogromnym zainteresowaniem… ;)



Jarmark Wiedzy był dla Komunikatora kolejną przygodą i okazją do nawiązania kontaktu z członkami innych kół naukowych. Pogoda oraz frekwencja dopisały podczas wydarzenia, a wszystkim zainteresowanym wręczyliśmy ulotki edukacyjne zawierające „5 kroków efektywnej komunikacji”. To było nasze święto, podczas którego chcieliśmy przekazać, że umiejętność komunikowania się jest kluczowa w każdej sferze naszego życia.



Gosia Riling


Obejrzyj relację na YT:



0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
Komunikator © 2012 | Designed by Bubble Shooter, in collaboration with Reseller Hosting , Forum Jual Beli and Business Solutions